Rezerwowa kasa fiskalna – polisa Twojej działalności

13 Sie

Rezerwowa kasa fiskalna to dodatkowe urządzenie w firmie. Jej zadaniem jest zapewnienie ciągłości sprzedaży w przypadku awarii głównego urządzenia fiskalnego. Zakup i używanie kasy rezerwowej podlega takim samym zasadom, jak stosowanie kasy podstawowej. Należy pamiętać o jej fiskalizacji, przeglądach, a w przypadku gdy była używana, drukowaniu raportów dobowych i miesięcznych. Czy warto zatem inwestować pieniądze w zakup rezerwowej kasy? Zdecydowanie tak.

Po co kasa rezerwowa?

Żadne przepisy nie zmuszają podatnika do zakupu rezerwowej kasy fiskalnej. Mówią one tylko o tym, że przedsiębiorca, który dokonuje sprzedaży towarów bądź usług na rzecz osób fizycznych nieprowadzących działalności gospodarczej oraz rolników ryczałtowych jest zobowiązany do ujmowania tego typu transakcji na kasach fiskalnych. Oznacza to, że sprzedawca musi zaprzestać prowadzenia sprzedaży jeżeli kasa główna, z jakiegokolwiek powodu (awarii samego urządzenia, bądź np. przerwy w dostawie prądu, niezależnej od przedsiębiorcy) nie będzie mogła zaewidencjonować transakcji. Czasem nawet kilkugodzinna przerwa w prowadzaniu punktu sprzedaży, oznacza znaczne straty dla jego właściciela. A co dopiero, gdy usterka jest poważna, a naprawa potrwa do kilku dni? W takim wypadku kasa rezerwowa jest niezbędna, daje gwarancję spokoju, a przede wszystkim ciągłość sprzedaży i zysków. Jest swego rodzaju polisą dla działalności.

Jak zainstalować i korzystać z kasy rezerwowej?

Kasę rezerwową można zakupić w dowolnym momencie. Należy jednak pamiętać, że jej instalacja podlega tym samym przepisom i zasadom, co uruchomienie kasy podstawowej. I dotyczy to nie tylko wspomnianych już wcześniej obowiązków, ale także ulgi bądź odliczenia na zakup urządzenia rejestrującego. Jeśli bowiem przedsiębiorca nabywa kasę rezerwową wraz z pierwsza kasą dla swojej działalności (lub wymienia urządzenie na takie, które ma funkcje online) może skorzystać z ulgi w wysokości 90% jej wartości, nie więcej niż 700 zł.   Urządzenie przed pierwszym użyciem należy zafiskalizować z pomocą uprawnionego do tego serwisanta. Następnie przesłać do CRK raport o fiskalizacji, by otrzymać numer identyfikacyjny kasy. Potem, oczywiście jeśli zajdzie taka potrzeba, na urządzeniu można rejestrować sprzedaż. Przedsiębiorca musi pamiętać, że w dniach, a potem w miesiącu, w którym prowadził ewidencję z użyciem kasy rezerwowej, musi wystawić raport dobowy i raport miesięczny.

2 Replies to “Rezerwowa kasa fiskalna – polisa Twojej działalności

  1. hmm chyba nie no bo jakby ta możliwość skorzystania z ulgi dotyczy szczególnego przypadku wymiany (z offline na online, w przypadku konkretnych branż), a tak generalnie to chodzi o zakup pierwszych urządzeń online (a rezerwowe, nawet online, ale nabywane dodatkowo, nie będzie i tak pierwszym/jednym z pierwszych urządzeń względem wcześniej stosowanego urządzenia offline – ??). Tak mi się wydaje, ale pewny nie jestem, może ktoś ma bardziej sprawdzone info.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Wpisz CAPTCHA *