Co mogą zaoferować współczesne ekrany dotykowe?

20 gru

W przypadku technologii handlowych, gdy mówi się o spełnieniu wymogów prawnych, z oczywistych względów kładzie się nacisk na kasy i drukarki fiskalne. Ale gdy dyskusja dotyczy komfortu i efektywności pracy w ogóle – dochodzi jeszcze cała gama urządzeń peryferyjnych, odpowiedzialnych za sprawne wykonywanie poszczególnych zadań. Wśród tego typu rozwiązań interesujące są zwłaszcza monitory i ekrany dotykowe. Okazują się bowiem tymi elementami systemów sprzedaży, które sprawdzają się w różnego typu branżach.

Nie tylko w tabletach i smartfonach

Jednym z rozwiązań, które w znacznym stopniu i jak dotąd trwale ukształtowały (a może wręcz zrewolucjonizowały) technologie użytkowe, jest ekran dotykowy. Mowa tu zwłaszcza o urządzeniach mobilnych, takich jak smartfony lub tablety, gdzie tego typu panel stał się wręcz standardem. Ale wspomniane rozwiązanie przenika do różnych rodzajów technologii – także tych odpowiedzialnych za rejestrowanie obrotu, czyli kas i drukarek fiskalnych.

Jedno jest pewne: opcja, jaką jest ekran dotykowy, znakomicie sprawdza się w wielu branżach i przedsiębiorstwach. Dowodem tego są specjalne monitory, charakteryzujące się szerokim zastosowaniem. Znajdziemy je nie tylko w różnych sklepach, ale i w kasach biletowych, punktach gastronomicznych, a czasem i przy stanowiskach samoobsługowych. Co takiego mają do zaoferowania ekrany dotykowe, że cieszą się dużym i wciąż rosnącym zainteresowaniem przedsiębiorców? Z pewnością będzie to zdecydowane przyspieszenie przebiegu transakcji, wygodna obsługa klientów oraz dostęp do szeregu praktycznych funkcji, pozwalających na jeszcze sprawniejsze zarządzanie poszczególnym aspektami działalności oraz realizowanie specjalnych zadań sprzedażowych.

Różne cechy ekranów dotykowych

Jeśli mówimy o technologii dotykowej, stosowanej we współczesnych ekranach i monitorach, należałoby wspomnieć o kilku podstawowych kwestiach. Będą one istotne zwłaszcza w przypadku, gdy zdecydujemy się już na zakup takiego urządzenia peryferyjnego. Zatem, co powinniśmy wziąć pod uwagę? Pierwszą taką kwestią jest oczywiście komfort korzystania z panelu dotykowego. Pamiętajmy, że powinien on stanowić wygodne, szybkie uzupełnienie systemu sprzedaży, dostarczające kolejnych, atrakcyjnych rozwiązań – nie zaś element utrudniający wykonywanie podstawowych zadań. Spójrzmy więc, jakiego rodzaju jest to ekran – czy szybko pracuje, czy łatwo i precyzyjnie reaguje na dotyk oraz czy np., tak jak ma to miejsce przy opcji MultiTouch, czy reaguje na jednoczesny dotyk w kilku miejscach, stosowany w celu szybszego i dokładniejszego zarządzania emitowaną treścią. Druga kwestia to możliwości konfiguracji – dotyczące zarówno samego wyświetlania obrazów lub komunikatów (np. ustawienia jasności, kontrastu, nasycenia kolorów, wielkości ikon itp.), jak i samego interfejsu (ustawienia liczby, rodzajów, kolorów i przeznaczenia konkretnych przycisków, opcji użytkownika itp.). Warto też mieć na względzie, w jakiej rozdzielczości funkcjonuje dany ekran. Trzecia kwestia to oferowane przez dany model monitora standardy komunikacyjne. Pamiętajmy, że ekran dotykowy ma stanowić element szerszego systemu sprzedaży – musi więc pozwalać na integrację z innymi urządzeniami za pośrednictwem konkretnych interfejsów. Warianty takie, jak USB, RS-232 czy inne będą jak najbardziej pożądane. Szybka transmisja danych zadecyduje bezpośrednio o sprawności obsługi klientów. Czwartą, ważną kwestią okażą się rozwiązania konstrukcyjne, a więc to, jak łatwo i wygodnie dostosujesz technologię do swojego stanowiska pracy – czy np. umieścisz na ladzie, za pomocą podstawki, czy też zawiesić w konkretnym miejscu, dzięki tzw. standardowi VESA.

Oczywiście, możliwości charakteryzujących te urządzenia peryferyjne jest więcej. Różne opcje sprawiają, że poszczególne modele precyzyjnie odpowiadają na potrzeby odmiennych branż i działalności gospodarczych – aby się o tym przekonać, wystarczy chociażby zerknąć na monitory i ekrany dotykowe w ofercie PCKF.pl. Każdy z nich ma do zaoferowania ciekawe rozwiązania, służące z pewnością jednemu – maksymalnemu usprawnieniu sprzedaży towarów lub świadczenia usług.

One Reply to “Co mogą zaoferować współczesne ekrany dotykowe?”

  1. zaczęliśmy z mężem korzystać z takich ekranów już jakiś czas temu, jeszcze przed przeczytaniem tego tekstu 🙂 i musimy przyznać, że to prawda, opisywana technologia potrafi bardzo pomóc w wykonywaniu różnych zadań (a wg nas, dla takich działalności jak nasza, wydaje się wręcz niezbędna).

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Wpisz CAPTCHA *